poniedziałek, 16 kwietnia 2012

BMW E36 1JZGTE 405KM 485NM

Przed nowym sezonem 2012 w polskim driftingu jednostka napędowa naszego kierowcy Michała Małeckiego została gruntownie przebudowana. Dotychczasowa turbosprężarka Holset HX35 ustąpiła miejsca chłodzonemu wodą Garrettowi GT3076R na łożyskach kulkowych. Zawiesiliśmy go na rurowym równoodległościowym kolektorze wydechowym z kwasówki. Zmodyfikowaliśmy również układ dolotowy oraz zamontowaliśmy wydajniejsze wtryskiwacze 440cc z silnika 2JZGTE, które pozwoliły podnieść ciśnienie doładowania do 1.5bar. Dzięki przeprowadzonym modyfikacjom silnika uzyskaliśmy wynik 405KM i 485NM. Ponadto aby spełnić wymagania regulaminowe serii zawodów King of Europe w samochodzie Michała znalazł się system gaśniczy firmy OMP. 

2 komentarze:

  1. what boost ?
    Does it make better power than garrett 3076 ?

    OdpowiedzUsuń
  2. We removed the Holset HX35 and put the Garrett in. Thanks to GT3076R there is so more powerband and torque everywhere. The Holset is not a good turbo for professional motorsport. Boost is equal to 1.2bar of boost at the beginning and raising up to 1.5bar near the redline. Best regards.

    OdpowiedzUsuń