niedziela, 25 grudnia 2011

BMW E36 M3 2JZGTE 534KM 716NM

Na koniec obfitego dla nas w pracę roku 2011 mieliśmy przyjemność stworzyć projekt BMW E36 M3 z kultowym silnikiem 2JZ-GTE z Toyoty Aristo 3.0l twin turbo. Słupek silnika pozostał fabryczny. W miejsce seryjnego układu sekwencyjnego turbodoładowania pojawiła się chłodzona wodą turbosprężarka Garrett GT3582R na łożyskach kulkowych, która została zawieszona na rurowym kolektorze wydechowym z kwasówki. Zmianie uległy także układy dolotowy i paliwowy. Seryjne wtryskiwacze zostały zastąpione wydajniejszymi, dolot został oparty na dużym aluminiowym intercoolerze. Układ napędowy to połączenie elementów pochodzących z kilku modeli Toyoty i BMW. Powyższe modyfikacje pozwoliły na osiągnięcie 534KM KM i 716 NM przy 1.25bar ciśnieniu doładowania. Szerszy opis projektu możecie znaleźć pod tym adresem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz